Δευτέρα 27 Φεβρουαρίου 2012

Εντυπωσιάζει η ομαδική έκθεση ζωγραφικής για τον «Εύμορφο Άνθρωπο»

Ρεπορτάζ - 22/02/2012

ΣΤΗ «ΓΚΑΛΕΡΙ 512» ΤΗΣ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ

Εντυπωσιάζει η ομαδική έκθεση ζωγραφικής για τον «Εύμορφο Άνθρωπο»

Εντυπωσιάζει η ομαδική έκθεση ζωγραφικής για τον «Εύμορφο Άνθρωπο»
Μεγάλο ενδιαφέρον συγκεντρώνει η ομαδική έκθεση τριών καλλιτεχνών, φοιτητών στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών Φλώρινας (ΤΕΕΤ), με τίτλο «Εύμορφος Άνθρωπος- Σχεδιάζοντας περίκλειστα την ανθρώπινη μορφή», που εγκαινιάστηκε το Σάββατο 18 Φεβρουαρίου στη «γκαλερί 512» της Πτολεμαΐδας (25ης Μαρτίου 56) και θα διαρκέσει έως 21 Μαρτίου.
Την χαρά του για τη διοργάνωση της έκθεσης αυτής σ’ αυτόν τον εντυπωσιακό χώρο εξέφρασε ο συντονιστής του εργαστηρίου στο ΤΕΕΤ Φλώρινας Χάρης Κοντοσφύρης, λέγοντας πως πρόκειται για τρεις καλλιτέχνες ιδιαίτερα ώριμους, οι οποίοι χρησιμοποιούν ζωγραφικά μέσα και τον μουσαμά για να φτιάξουν ανθρωποκεντρικά έργα, αφού προσπαθούν να επανασχεδιάσουν τον άνθρωπο, ανθρώπους που βρίσκονται γύρω μας και άλλοι είναι όμορφοι και άλλοι άσχημοι, δημιουργώντας εύμορφα έργα.
Χαρακτήρισε την προσπάθεια των τριών καλλιτεχνών «ιδιαίτερα πετυχημένη», καθώς με τα εκφραστικά μέσα που χρησιμοποιούν κάνουν συμμέτοχο τον άνθρωπο που βλέπει τα έργα τους, όπως για παράδειγμα οι θολότητες που χρησιμοποιεί στα έργα του ο Δήμος Κηπουρός. Για τα έργα του Γιώργου Κορμπάκη είπε ότι σχολιάζουν τον άνω θρώσκο άνθρωπο, έναν άνθρωπο ο οποίος κοιτά από ψηλά, λέγοντας ότι τα έργα του οδηγούν σε μια ταπεινότητα, αφού για να κοιτάξεις από ψηλά πρώτα πρέπει να κοιτάξεις μέσα σου, ενώ αναφερόμενος στα έργα του Νικόλα Αντωνίου σημείωσε ότι ψάχνει να βρει τη σημασία που έχει το βάρος γύρω από το ανθρώπινο σώμα και μέσα στη δίνη αυτού του βάρους βλέπει πως συμπιέζεται ο χώρος και μέσα από αυτή την έρευνα που κάνει ανακαλύπτει την αίσθηση του χρόνου.
Ο κ. Κοντοσφύρης σημείωσε μάλιστα ότι στο ΤΕΕΤ Φλώρινας γίνεται ουσιαστική εκπαίδευση και δουλειά και μέσα από αυτή τη διαδικασία οι φοιτητές της σχολής καταφέρνουν να ωριμάσουν την προσωπικότητά τους, πράγμα που γίνεται ευρύτερα αντιληπτό, αφού η έκθεση αυτή που πρωτοπαρουσιάστηκε στην Αθήνα απέσπασε διθυραμβικές κριτικές.
Ο τελειόφοιτος της Σχολής Καλών Τεχνών Φλώρινας Νικόλαος Αντωνίου δήλωσε ότι οι φιγούρες του «είναι κάπως βαριές- δύσκαμπτες φιγούρες, σε χώρους αφαιρετικούς που έχουν να κάνουν με το χρόνο και γενικά αυτή την μπερδεμένη κατάσταση που επικρατεί, με το που πάμε σήμερα» και εξέφρασε την άποψη ότι η σημερινή κρίση ίσως να βγάλει κάτι πιο ενδιαφέρον, γιατί σε περιόδους κρίσης γεννιούνται τα καλύτερα.
Ο φοιτητής στο εργαστήριο του Γιάννη Καστρίτση Δήμος Κηπουρός που ασχολείται με τη ζωγραφική μεγάλων διαστάσεων, ανέφερε ότι στόχος του είναι να επεκταθεί και σε άλλα ζητήματα. «Προσπαθώ να μπω στο εσωτερικό του ανθρώπου για να βγάλω υπαρξιακές αγωνίες και εσωτερικές καταστάσεις». Ερωτηθείς για τον αντίκτυπο που μπορεί να έχει η κρίση στην τέχνη είπε ότι, την περίοδο αυτή «μπορούν να βγουν πολύ δυνατά πράγματα, να εκφραστούν οι αγωνίες του κόσμου», διότι «η τέχνη ποτέ δεν πεθαίνει. Αντιθέτως προτείνει λύση για μια πιο αισιόδοξη ματιά στα πράγματα, στο να ξεπερνάμε δύσκολες καταστάσεις, να προχωράμε μπροστά».

Ρόη ΒΑΣΒΑΤΕΚΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου