Πέμπτη 22 Μαρτίου 2012

το project "το κουτί της Πανδώρας" για την Βαλκανιάδα.







                                                 



Χάρη σου στέλνουμε το προιόν της συνεργασίας μας για το κουτί της Πανδώρας. Βασιζόμενες στις λέξεις του κειμένου του walter Benjamin  δημιουργήσαμε προτάσεις, στις οποίες δώσαμε κάποιες ερμηνείες προσπαθώντας ταυτόχρονα να τις  φανασιωθούμε στο χώρο της εγκατάστασης. Το σημαντικό για μας ήταν ότι αυτή η συλλογική προσπάθεια  μας έδειξε ότι  άτομα τα όποία συνεργάζονται για πρώτη φορά,μπορούν να λειτουργήσουν δημιουργικά. 
Αμαλία Κεχαγία,Παναγιώτα Κορωνίου, Ελένη Κεσίσογλου,Γιολάντα Φιλοποίμην,Μαρία Τεντσογλίδου.


Οι προτάσεις που προέκυψαν καθώς και οι παρατηρήσεις  επ΄αυτών έχουν ως εξής:


-Η καταστροφική εικόνα ενός πνευματικού σωτήρα, που κινεί τα νήματα της ανθρωπότητας παγκοσμίως.  (Χίτλερ)

-Μεταλλάσσοντας και υποδαυλίζοντας τη σκέψη και τη συμπεριφορά των ατόμων. (Ευρωπαική ένωση-παρόν)

-Εγκλωβίζοντας τα βλέμματα στο χρόνο (φυλακή- Αννα Φρανκ-μετανάστες)

-Καλπάζοντας ο σπειροειδής χρόνος σε πορεία συνειδητοποίησης, κλονίζει την παγκόσμια αυταρέσκεια και εκμετάλλευση των κυρίαρχων. (Επαναστατημένοι)

-Η εικόνα και ο απόηχος αφηγείται την επίκαιρη διαφθορά (Δίδυμοι πύργοι)

-Πίνοντας Τούρκικο καφέ σκέφτομαι ότι έχω δικαίωμα στην επανάσταση (Συμφιλίωση)

-Ο κενός χρόνος απομακρύνεται, εξαφανίζοντας τις ασθενικές αλήθειες (διαφθορά που δεν επιτρέπει τη δημιουργία)

-Η κούκλα στοιχειώνει στα σπλάχνα της το πτώμα της προόδου (Ανοδική- καθοδική πρόοδος)

-Η βαρβαρότητα ως ουτοπία δημιουργεί τα ερείπια της ιστορίας (τυραννία-Χιλή)
  
-Ηταν ανδροπρεπής και πολύτιμος στη ζωή μου. Τον αγαπούσα πολύ. (γενοκτονία)

-Η εκμετάλλευση μιας κατάστασης μου προκαλεί το συναίσθημα του μίσους. (παιδιά-ορυχεία-Βέλγιο)

- Ο άγγελος έκπληκτος αποσπάται από τα φτερά του και με το βλέμμα του αλλού αναζητά την αγκιστρωμένη επανασύνδεση. (ανθρώπινη φύση-εξανθρωπισμός του θεού και θεοποίηση του ανθρώπου. Καζαντζάκης)

-Ο καταπιεζόμενος υποδοχέας της διαφθοράς σαρώνει με την οργή του την κυρίαρχη τάξη των πραγμάτων μέσα από το σπειροειδές ταξίδι του στο χρονο. (Εμείς-λαός)

-Ο νάνος στέκεται μπροστά στα ερείπια της πόρνης ιστορίας. (ιστοριογράφος)

-Απ΄την αρχή το παιχνίδι ήταν μυστικό. Δεν υπήρχε ποτέ χαμένος ή ηττημένος. Ολοι διεκδικούσαν μέσα από τον αγώνα τη σωτηρία.  (παρασκήνιο-Κούλογλου)

-Στον απόηχο της πορείας της ύπαρξης το φως δρα κάνοντας άλμα από τον Παράδεισο. (Πνεύμα και ύλη-Ρομαντισμός)

-Δεν ένιωθε πια ηττημένος αλλά λυτρωμένος. Παιδί και επιτέλους ιδιοκτήτης της ίδιας της υπόστασής του. (ανθρωπότητα)

-Αναμνημονεύουμε την πανουργία για τη διατήρηση της ματαιότητας. (εξουσία-εγωκεντρισμός)

-Το κομποσκοίνι της ψευδαίσθησης στοχάζεται την πρόοδο. (Ανακύκλωση-τεχνολογική πρόοδος)

-Η απονευρωμένη μου συνείδηση είναι ο καμπούρης εαυτός μου  (Μη ύπαρξη αντίδρασης-αδράνεια-συμφέροντα)

-Η ασθενική αλήθεια για την ψυχή της γυναίκας. (  Μαντάμ Μποβαρύ ,Φλωμπερ )

-Ενδίδω στη διάκριση μεταξύ σύγχισης και πραγματικότητας. (αφύπνιση)

-Σιχαμένος και θλιμμένος από την τοξικότητα του πνεύματός του και τον υλιστικό θάλαμο των αερίων, που δηλητηρίαζε το νου, αποφάσισε να διαφύγει από τις ασφάλειες των νευρώνων του, σε ένα σύμπαν, που θα αψηφούσε το κενό. (αστέρια-παρελθόν-ταινία μελαγχολία).

-Δεν είναι λύση ζωής η ιδιοκτησία. Τα βράδυα πίνω γαλλικό καφέ και σκέφτομαι, κοιτάζοντας  τον ουρανό με θλίψη, πόσο θα ήθελα να είχα φτερά να πετάξω στον ουρανό και ξαφνικά σκέφτομαι κιλά εμπιστοσύνης που έχω χάσει από φιλίες και προσγειώνομαι. (Χαράτσια-παρόν παρελθόν-δάνειο-Ικαρος)

-Η ρίξη είναι η στιγμή της μεταλλαγής της βαρβαρότητας σε φιλοσοφία. (από την Αρχαιότητα στον χριστιανισμό)

-Ο στοχασμός της οπισθοδρόμησης στην υπηρεσία της μάζας. (αφύπνιση)

-Η δύναμη και ο πλούτος του εσωτερικού μας κόσμου αποτελεί φθορά για τον εχθρό. (μεγαλείο ψυχής-δολιοφθορά-προδότης)

-Ο νικητής ως σωτήρας είναι το είδωλο της ασχήμιας. (αμερικάνικο όνειρο)

-Σήμερα αναγκάστικα να πάω στην ίδια υπηρεσία, χωρίς να βρω κάποια λύση στον απαγχονισμό των ονείρων μου. (παρόν-γραφειοκρατία)



Βάλτερ Μπένγιαμιν: σύντομη εισαγωγή στο έργο του και στις Θέσεις για τη φιλοσοφία της ιστορίας


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου