Σάββατο 23 Ιουνίου 2012

Έκθεση “It’s the Political Economy, Stupid” στο παράλληλο πρόγραμμα συμμετέχουν οι ΕΝ-ΦΛΩ


ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

30 καλλιτέχνες στο λιμάνι «μιλούν» για την κρίση

Μέσα από βίντεο και φωτογραφίες παρουσιάζουν τις απόψεις τους για τη σημερινή κατάσταση στη διεθνή έκθεση «It's the Political Economy, Stupid»

30 καλλιτέχνες στο λιμάνι «μιλούν» για την κρίση
Τον εξαιρετικά επίκαιρο τίτλο «It's the Political Economy, Stupid» έχει η διεθνής έκθεση 30 καλλιτεχνών που παρουσιάζουν τις απόψεις τους για τη σημερινή κατάσταση μέσα από βίντεο και φωτογραφίες και θα φιλοξενηθεί στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, από τις 27 του μήνα ως το τέλος Σεπτεμβρίου. Ο τίτλος της έκθεσης προέκυψε από τη φράση του υποψήφιου Μπιλ Κλίντον στην καμπάνια του το 1992 «It's the economy, stupid», τροποποιημένη εδώ από τον Σλοβένο φιλόσοφο Slavojiek.

Το Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης μετατρέπεται σε χώρο συνάντησης για καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο, οι οποίοι μέσα από τη δουλειά τους σχολιάζουν τα 30 τελευταία χρόνια της νεοφιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης, των ιδιωτικοποιήσεων, των ελαστικών εργασιακών σχέσεων, των αποκρατικοποιημένων αγορών, όλα αυτά που έχουν οδηγήσει στην οικονομική κρίση που εξαπλώνεται.
«Σήμερα, παρακολουθούμε την καταστροφή του καπιταλισμού να έχει μεταλλαχθεί σε μέγιστη κρίση και για την αντιπροσωπευτική δημοκρατία. Η πρωταρχική ιδέα του μοντέρνου-έθνους-κράτους είναι σε κίνδυνο, καθώς η ροή οικονομικού κεφαλαίου έχει ξεφύγει από τα στενά όρια των χωρών και διαλύει όλα όσα θεωρούνταν κάποτε στέρεα απέναντι στην κερδοσκοπία των αγορών, ενώ το πολιτικό κεφάλαιο ναρκοθετεί κάθε βιο-πολιτική αξία. Είναι η ίδια η κοινωνική τάξη και η έννοια της διακυβέρνησης με την αρχαϊκή έννοια της ασφάλειας και της ευημερίας τα οποία έχουν καταλήξει σε σύγχρονα συντρίμμια» αναφέρουν οι επιμελητές της έκθεσης Ολιβερ Ρέσλερ και Γκρέγκορι Σολέτ.
«Τα ζητήματα που θέτει η έκθεση, η κρίση του χρηματοπιστωτικού συστήματος και οι επιπτώσεις της στην καθημερινότητα, αφορούν άμεσα την Ελλάδα, από την οποία για πολλούς ξεκίνησε το ευρωπαϊκό πείραμα αναδιανομής κεφαλαίων, διάλυσης εργασιακών κεκτημένων και οργανωμένων προνοιακών δομών, και πλήρους εξάρτησης της πολιτικής ζωής από τις δυνάμεις του κεφαλαίου» δήλωσε η διευθύντρια του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, Συραγώ Τσιάρα. Στο πλαίσιο της έκθεσης διοργανώνονται μια σειρά από παράλληλες εκδηλώσεις, ανάμεσά τους και μία ημερίδα στις 28 Ιουνίου με τίτλο «It' s the Political Economy, Stupid. Σύγχρονη Τέχνη και Παγκόσμια Οικονομική Κρίση», και ομιλητές διακεκριμένους αναλυτές από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Θεσσαλονίκη, 15 Ιουνίου 2012

Δελτίο Τύπου
Έκθεση Its the Political Economy, Stupid
Διάρκεια: 27 Ιουνίου – 30 Σεπτεμβρίου 2012*
Χώρος:  Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης (Αποθήκη B1, λιμάνι)
Εγκαίνια: Τετάρτη 27 Ιουνίου 2012, 20:30
* Το ΚΣΤΘ θα παραμείνει κλειστό 11-27 Αυγούστου 2012

Τον εξαιρετικά επίκαιρο τίτλο Its the Political Economy, Stupid έχει η διεθνής έκθεση που πρόκειται να παρουσιαστεί στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, στην Αποθήκη Β1 στο λιμάνι Θεσσαλονίκης από τις 27 Ιουνίου έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2012 (Εγκαίνια: Τετάρτη 27 Ιουνίου , 20:30. Ώρες λειτουργίας: Τρίτη-Σάββατο 10.00-18.00).
Η συγκεκριμένη έκθεση, όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά οι επιμελητές Oliver Ressler και Gregory Sholette, προέκυψε από το φαινόμενο της αλλαγής στη ροή του οικονομικού κεφαλαίου, που έχει ξεφύγει από τα στενά χωρικά όρια και έχει διαλύσει όλα όσα θεωρούνταν κάποτε στέρεα στην κερδοσκοπία των αγορών. Ο τίτλος της προέκυψε από τη φράση του υποψήφιου Μπιλ Κλίντον στην καμπάνια του το 1992 “Its the economy, stupid”, τροποποιημένη εδώ από τον Σλοβένο φιλόσοφο Slavoj Žižek.

Η έκθεση “Its the Political Economy, Stupid” αποτελεί χώρο συνάντησης για καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο, οι οποίοι μέσα από τη δουλειά τους σχολιάζουν τα 30 τελευταία χρόνια της νεοφιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης, των ιδιωτικοποιήσεων, των ελαστικών εργασιακών σχέσεων, των αποκρατικοποιημένων αγορών, όλα αυτά που έχουν οδηγήσει τις περισσότερες κυβερνήσεις του πλανήτη στην ολική η μερική εγκατάλειψη του μέχρι πρόσφατα ρόλου τους ως διαιτητών  μεταξύ της ασφάλειας της πλειοψηφίας και των κερδοσκόπων του εταιρικού τομέα.
«Σήμερα, παρακολουθούμε την καταστροφή του καπιταλισμού να έχει μεταλλαχθεί σε μέγιστη κρίση και για την αντιπροσωπευτική δημοκρατία. Η πρωταρχική ιδέα του μοντέρνου-έθνους-κράτους είναι σε κίνδυνο, καθώς η ροή οικονομικού κεφαλαίου έχει ξεφύγει από τα στενά όρια των χωρών και διαλύει όλα όσα θεωρούνταν κάποτε στέρεα απέναντι στην κερδοσκοπία των αγορών, ενώ το πολιτικό κεφάλαιο ναρκοθετεί κάθε βιο-πολιτική αξία. Είναι η ίδια η κοινωνική τάξη και η έννοια της διακυβέρνησης με την αρχαϊκή έννοια της ασφάλειας και της ευημερίας, τα οποία έχουν καταλήξει σε σύγχρονα συντρίμμια. Ο θεωρητικός Slavoj Žižek θέτει το ζήτημα ως εξής: «βασικός στόχος της κυρίαρχης ιδεολογίας στη σημερινή κρίση είναι να επιβάλλει ένα αφήγημα, το οποίο θα μεταθέσει την ευθύνη για την κατάρρευση από το παγκόσμιο καπιταλιστικό σύστημα καθαυτό, σε δευτερεύουσες και ενδεχόμενες παρεκκλίσεις (ελαστικότερη νομοθεσία, διαπλοκή μεγάλων χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων κτλ). (…) Αντί για μία συναίνεση στον όλεθρο, αναρωτιόμαστε μέσα από την έκθεση, μήπως είναι καιρός να μην πιεζόμαστε πια από τις πειθαρχικές προσταγές της καπιταλιστικής λογικής και να μπορέσουμε, χρησιμοποιώντας την τέχνη, να διασώσουμε την ίδια την έννοια της κοινωνίας», δηλώνουν οι επιμελητές στο σημείωμά τους.
«Το Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, συνεπές στο ρόλο που έχει προδιαγράψει ως πεδίο διασταύρωσης ποικίλων αντιλήψεων και πρακτικών γύρω από τη σύγχρονη τέχνη και τη σχέση της με την κοινωνία, προσκάλεσε τους επιμελητές Oliver Ressler και Gregory Sholette να παρουσιάσουν την έκθεση Its the Political Economy, Stupid στο ελληνικό κοινό, μετά την ολοκλήρωση της στο Austrian Cultural Forum στη Νέα Υόρκη (24.01-22.04.2012) και πριν τη φιλοξενία της στο Pori Art Museum στη Φινλανδία, την άνοιξη του 2013. Τα ζητήματα που θέτει η έκθεση, η κρίση του χρηματοπιστωτικού συστήματος και οι επιπτώσεις της στην καθημερινότητα αφορούν άμεσα την Ελλάδα, από την οποία για πολλούς ξεκίνησε το ευρωπαϊκό πείραμα αναδιανομής κεφαλαίων, διάλυσης εργασιακών κεκτημένων και οργανωμένων προνοιακών δομών, και πλήρους εξάρτησης της πολιτικής ζωής από τις δυνάμεις του κεφαλαίου. Η έκθεση πραγματοποιείται με ελάχιστους πόρους, σε μία περίοδο που κορυφώνεται ίσως η κοινωνική κρίση και η κοινωνικοπολιτική αβεβαιότητα, αλλά κατόρθωσε να συγκεντρώσει ήδη από την περίοδο της προετοιμασίας της μεγάλο ενδιαφέρον και ανταπόκριση. Υλοποιείται δε χάρη στην ενίσχυση, στην αλληλεγγύη και την εθελοντική προσφορά φορέων, συνεργατών και φίλων, καθώς και χάρη στον επαγγελματισμό και την αφοσίωση όλων των στελεχών του ΚΜΣΤ και την υποστήριξη της Διοίκησης που μας επιτρέπει να συνεχίζουμε το έργο μας σε πείσμα των αντιξοοτήτων», αναφέρει η Συραγώ Τσιάρα, Διευθύντρια του ΚΣΤΘ.
Οι συμμετέχοντες καλλιτέχνες είναι οι: Zanny Begg (AU) & Oliver Ressler (AT), Filippo Berta (IT), Linda Bilda (AT), Libia Castro (ES) & Ólafur Ólafsson (IS), Julia Christensen (US), Yevgeniy Fiks, Olga Kopenkina, Alexandra Lerman (US), flo6x8 (ES), Melanie Gilligan (CA), Jan Peter Hammer (DE), Alicia Herrero (AR), Institute for Wishful Thinking (US), Sherry Millner & Ernie Larsen (US), Isa Rosenberger (AT), Dread Scott (US)

Επιμέλεια: Oliver Ressler και Gregory Sholette
Συντονισμός για το ΚΣΤΘ: Αρετή Λεοπούλου και Θοδωρής Μάρκογλου, Ιστορικοί Τέχνης-Επιμελητές ΚΜΣΤ/ΚΣΤΘ

Ο υποτιτλισμός των βίντεο έγινε σε εθελοντική βάση από τους σπουδαστές του σεμιναρίου Οπτικοακουστικής Μετάφρασης και Υποτιτλισμού που πραγματοποιήθηκε στο ΟΞΥΓΟΝΟ, το διάστημα Φεβρουαρίου-Απριλίου 2012.
Εισηγήτρια: Κατερίνα Γουλέτη
Ομάδα: Ηλέκτρα Αθανασίου, Νίνα Ζβέ, Νικολέττα Καρύδα, Χριστίνα Πέσιου, Ανατολή Σταυρουλοπουλου
Το ΟΞΥΓΟΝΟ (www.oxygono-metaixmio.gr ) είναι ένας χώρος που δημιουργήθηκε στις αρχές του 2012 από τις εκδόσεις Μεταίχμιο για να δώσει πνοή στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Το ΟΞΥΓΟΝΟ διοργανώνει σεμινάρια και εργαστήρια για ενηλίκους με άξονα το βιβλίο, την εκπαίδευση και τον πολιτισμό, λέσχες ανάγνωσης και εκδηλώσεις για μικρούς και μεγάλους βιβλιόφιλους.


Πρόγραμμα παράλληλων δράσεων
Με αφορμή την έκθεση Its the Political Economy, Stupid, οργανώθηκε ένα πρόγραμμα παράλληλων δράσεων. Αναλυτικά:

27.06 @ ΚΣΤΘ, 20:30
Δράση της Ομάδας ΕΝ ΦΛΩ: παραγωγή, εκτύπωση και ελεύθερη διακίνηση "εικαστικών  χαρτονομισμάτων". Μέρος του Performance now v.3.: Πρακτικές εμπλοκής. (Όλο το πρόγραμμα της συγκεκριμένης σειράς δράσεων, θα ανακοινωθεί στο www.cact.gr. Συμμετέχοντες: Ομάδα ΕΝ ΦΛΩ, Αγγελική Αυγητίδου, Φωτεινή Καλλέ, Αλέξανδρος Πλωμαρίτης, Γιάννης Σταμενίτης, Μάριος Χατζηπροκοπίου. Επιμέλεια: Αυγητίδου Αγγελική


28.06 @ ΚΣΤΘ, 11.30
Ημερίδα: «Its the Political Economy, Stupid. Σύγχρονη Τέχνη και Παγκόσμια Οικονομική Κρίση»
Ομιλητές: Linda Bilda, Filippo Berta, Jan Peter Hammer, Olga Kopenkina, Sherry Millner & Ernie Larsen, Oliver Ressler, Gregory Sholette, Γιάννης Παπαδόπουλος, Γιάννης Σταυρακάκης, Συραγώ Τσιάρα

27.06-30.09 @ ΚΣΤΘ project room
Προβολή του ντοκιμαντέρ «Σκέψεις στην εποχή των τεράτων». Παραγωγή-Σκηνοθεσία  Γιώργος Κεραμιδιώτης

27.06-30.09 @ ΚΣΤΘ
Ξεναγήσεις στην έκθεση κατόπιν συνεννόησης, από τις υπεύθυνες εκπαιδευτικών προγραμμάτων του ΚΜΣΤ, Εύη  Παπαβέργου και Κατερίνα Παρασκευά  (Τηλέφωνο για πληροφορίες και ραντεβού: 2310.589222, email: education@greekstatemuseum.com)

1,15,29.09 @ ΚΣΤΘ, 12:00
Ξεναγήσεις από τους συντονιστές της έκθεσης Αρετή Λεοπούλου & Θοδωρή Μάρκογλου. Η συμμετοχή στις ξεναγήσεις θα είναι ανοιχτή για το κοινό, με το εισιτήριο εισόδου. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου