Τρίτη 27 Νοεμβρίου 2012

D(AY)SIGN το τριήμερο workshop σχεδίου 15-16-17 Δεκεμβρίου



                                             



Το εργαστήριο Σχεδίου  και το 3ργαστήριοΤεετ ΠΔΜ Φλώρινας σας καλούν να συμμετέχετε σε αυτό το ανοιχτόμυαλο workshop  Σχεδίου από τον πιο open- mind drawer εικαστικό στην Ελλάδα.

ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ

Είναι δύσκολο και μόνο να αναλογιστούμε τον όγκο της σχεδιαστικής εικαστικής παράδοσης.
Από το σπήλαιο της Αντάουρα και ως τα Σούσα και τη Σαμάρρα, τους Σουμέριους, τους Αιγύπτιους και τους 'Ελληνες· από τον Λιάνγκ Κάι και τον Γιοσέτσου μέχρι τα ντρίμινγκς των Αβορίγινων και τους Αζτέκους, από τον Μιχαήλ Άγγελο και τον Θεοφάνη τον Έλληνα ως τον Ντύρερ, τον Μόντριαν, τον Χάμιλτον και τον Ξενάκη· η εικαστική σχεδιαστική παραγωγή είναι απίστευτα πλούσια τόσο σε έκταση όσο και σε ποικιλία.

Κι όμως, θα πρέπει να σκεφτούμε ότι αυτή, δεν αποτελεί παρά ένα πολύ μικρό μέρος, μιας ευρύτερης σχεδιαστικής παράδοσης των υποκειμένων.  
Το σχέδιο αποτελεί κοινή πρακτική για ένα σωρό διαφορετικές περιοχές της ανθρώπινης δημιουργικότητας.
Σκεφτείτε όλα αυτά τα σχέδια στην Ανατομία, την Αρχιτεκτονική και την Πολεοδομία, την Γραφιστική και τη Διακόσμηση, τα σημειωματάρια των Ανθρωπολόγων, τις διάφορες επιστημονικές εικονογραφήσεις, τα στρατηγικά σχέδια μάχης ή τις προπονητικές οδηγίες, και ακόμη παρα πέρα (αλλά πιο κοντά στο αντικείμενο του workshop) αναλογιστείτε όλους αυτούς τους σχεδιασμούς για τη ζωή και το μέλλον, που κάνουμε τα υποκείμενα, πάντοτε, από την "αυγή της ιστορίας" ως σήμερα.

Σκεφτείτε ένα σχέδιο του Picasso, ένα μεσαιωνικό δολοπλοκικό σχέδιο, το σχεδιασμό μιας ιστορικής μάχης και μια λίστα για ψώνια από το super market.
Είναι όλα σχέδια και ενώ είναι τόσο ετερόκλητα, θα μπορούσαν ίσως να αναλυθούν (και) με παραδοσιακούς εικαστικούς όρους. Θα μπορούσαμε να διακρίνουμε σχεδιαστικές ποιότητες, ρυθμό, ύφος, συνθέσεις και αντιθέσεις στοιχείων, οικονομία (ή έλλειψη της), μορφή και περιεχόμενο και προπαντός στόχο.


D(AY)SIGN

Το workshop D(AY)SIGN θα διαρκέσει τρεις ημέρες (15,16 και 17 Δεκεμβρίου) και το αντικείμενο του θα αφορά, ακριβώς, στον σχεδιασμό αυτών των τριών ημερών.
Θα χωριστούμε σε ομάδες και θα σχεδιάζουμε ένα πλάνο για την ημέρα, κάθε πρωί· ακολούθως θα βγαίνουμε να το πραγματοποιήσουμε και να το καταγράψουμε, και το βράδυ θα συναντιόμαστε (όλες οι ομάδες ξανά) για να παρουσιάσουμε και να συζητήσουμε, τα αποτελέσματα.
Κάθε ομάδα θα είναι ελεύθερη (φυσικά) να σχεδιάσει την ημέρα της ακριβώς όπως θέλει. 
Ο μοναδικός "περιορισμός" που θα προτείνω είναι να θεωρεί ότι σχεδίασε μια σπάνια μέρα, ιδιαίτερη, ίσως παράδοξη, μια μέρα, εν τέλει, που θα αξίζει κανείς να την διηγηθεί.

Παραθέτω, δύο παραδείγματα, τελείως ενδεικτικά:


Σχέδιο 1 (Παράδειγμα προς αποφυγήν):

1. Θα φύγουμε από τη σχολή, να πάμε για καφέ.
2. Θα "καούμε" στο facebook.
3. Θα γυρίσουμε στη σχολή, να δούμε τι έκαναν οι άλλοι.

Σχέδιο 2 (αντ' αυτού)

1. Θα φύγουμε από τη σχολή, θα ψάξουμε να βρούμε κάποιους ανθρώπους που θα μας φανούν ενδιαφέροντες και θα τους ζητήσουμε να μας πουν μια μικρή ιστορία από τη ζωής τους. Δεν θα τη καταγράψουμε με άλλο τρόπο, μόνο δύο συμμετέχοντες στην ομάδα μας θα αναλάβουν, να τις αφηγηθούν εκ νέου, στις άλλες ομάδες, το βράδυ.
2. Θα ψάξουμε να βρούμε μια στολή, από αυτές που χρησιμοποιούνται στα "Μπαμπάρια" (καλά τα λέω;) την Πρωτοχρονιά, θα την φορέσουμε όλοι και θα βγάλουμε φωτογραφίες. Θα τις κάνουμε όλοι profile pictures στο facebook, για μια εβδομάδα.
3. Γυρίζωντας στη σχολή, θα φωτογραφίσουμε ότι κόκκινο υπάρχει στο δρόμο και όταν φτάσουμε, θα προσπαθήσουμε να δούμε τι άλλες "συγγένειες" (εκτός από το χρώμα) μπορεί να έχουν αυτά τα αντικείμενα. Ακολούθως, θα παρουσιάσουμε την ημέρα μας, θα ακούσουμε τους άλλους και θα συζητήσουμε.


Ανυπομονώντας να τα πούμε από κοντά,
Πάνος Σκλαβενίτης

O Πάνος Σκλαβενίτης θα συνοδευεται από φίλους καλοτεχνίτες Αντρέας Σπηλιωτόπουλος (ΑΣΚΤ, 1ο έτος), Μαργαρίτα Πιτταρά (ΑΣΚΤ, 1ο έτος) Αντρέας Βέμπος (ΑΣΚΤ, 2ο έτος), Θοδωρής Μπαργιώτας (ΑΣΚΤ, 1ο έτος), Χριστίνα Φραγκοδημητράκη (παιδαγωγική, Πάντειο Πανεπιστήμιο).


CV 

Ο Πάνος Σκλαβενίτης χρησιμοποιεί διαφορετικές πρακτικές (επιτελέσεις και εγκαταστάσεις, συμμετοχικές δράσεις, ψηφιακές εφαρμογές, δράσεις στον δημόσιο χώρο, σχέδιο, κείμενα κ.α.) αποσκοπώντας στην εξερεύνηση των ορίων σε ότι αφορά στην δημιουργική, ερευνητική και στοχαστική διαδικασία, μέσω της εμπλοκής αυτών των αμιγώς καλλιτεχνικών πρακτικών με άλλες επιστημονικές ή καθημερινές. Είναι απόφοιτος του τμήματος Γραφιστικής του ΙEK ΔΕΛΤΑ (HND, Γραφικές Τέχνες, 1996–1998), της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών της Αθήνας (BA(hons), Ζωγραφική, 2006-2011), όπου μέσω της υποτροφίας Erasmus φοίτησε στην Royal Academy of fine arts ARTESIS HOGESCHOOL ANTWERPEN (2009, painting -In Situ) και φοιτητής στο μεταπτυχιακό "Ψηφιακές μορφές τέχνης" της ΑΣΚΤ (MFA, Ψηφιακές Τέχνες, 2012–). Έχει πραγματοποιήσει επιτελέσεις και δράσεις στο δημόσιο χώρο και έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις και συνέδρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

1 σχόλιο: