Κυριακή 25 Νοεμβρίου 2012

Χρονολόγιο Δράσεων 3ργαστηριου ζωγραφικής




2013-2010 

Η Τέχνη στην καθημερινή ζωή είναι ένα ερευνητικό ζητούμενο στο 3ργαστήριο Ζωγραφικής. Ο κινηματογράφος, η μουσική, η μόδα με βασικό ενδιαφέρον την αισθητική ολοκλήρωση οδηγεί την υπαρξιακή εμπειρία και τις σύγχρονες πολιτιστικές λειτουργίες να προσκαλούν τον καθημερινό άνθρωπο σε μια συμμετοχή και προσδιορισμό των σχέσεων του με τους άλλους. Η ζωή είναι ένα μείγμα εικονικής αισθητικής,ναρκισσισμού και εφήμερων σχέσεων γεμάτο σύγχυση για την δημόσια και ιδιωτική σφαίρα λειτουργίας της επικοινωνίας ιδιαίτερα της Τέχνης. Στο 3ργαστήριο γίνεται μια προσπάθεια που ξεκίνησε το Σεπτέμβριο του 2010, θέτοντας ως βασικό στόχο την επανάκτηση του ελέγχου πάνω στα απαραίτητα για την διάχυση, την εξωστρέφεια και την αυτοδιαχείριση της Τέχνης ώστε το εγχείρημα να καταφέρει να αναπαραχθεί όπου και όπως χρειάζεται.
Σαν βασικός στόχος τίθεται η αναζήτηση, η οικειοποίηση και η ανάπτυξη της απαραίτητης εμπειρίας, με σκοπό την αυτάρκεια, την αυτοπεποίθηση της διάχυσης του έργου τέχνης σαν καθημερινό ζητούμενο, συμβάλλοντας στην δημιουργία αλληλέγγυων εναλλακτικών δομών και  αντίστασης στην αδιαφορία της εικαστικής έρευνας, δημιουργώντας εναλλακτικές, οικονομικά βιώσιμες και κοινωνικά δίκαιες διαδικασίες αλληλεπίδρασης του έργου τέχνης με την κοινωνία.
Η δημιουργία ενός δικτύου συνεργατικής και αλληλέγγυας ανταλλαγής και χρήσης της Τέχνης, μέσα από το οποίο θα επαναπροσδιορίζουμε την καθημερινότητά μας, παράλληλα αλλά και ανταγωνιστικά, προς τον αγορασμένο ελεύθερο χρόνο. Μια τέτοια συνεργατική πλατφόρμα  άρχισε να λειτουργεί από τον Ιούνιο του 2012, «το Μακρύ Όχημα» όπου θα προσκολλάτε σε θεσμικούς μηχανισμούς για να απομυζήσει την απαραίτητη πλαισίωση για να ανοικοδομήσει  μια εικαστική τέχνη εκφραστική, καθημερινή, μοιρασμένη, αυτάρκης, εφήμερη, εναλλακτική και διαχυτική. Το 3ργαστήριο διέσπειρε περί τα πενήντα πρότζεκτ στα χρόνια λειτουργίας του( Σεπτέμβριος 2010) συσπειρώνοντας πάνω από εκατό νέους καλλιτέχνες σε ένα ευρύ και ποικίλο αριθμό συνεργαζόμενων φορέων: Biennale Αθήνας, Πεδίο Δράσης Κόδρα του Δήμου Καλαμαριάς,  Αντιδημαρχία Πολιτισμού Θεσσαλονίκης , Μπιενάλε Νέων Καλλιτεχνών της Μεσογείου, 1ο εργαστήριο ΤΕΕΤ Φλώρινας, 3ο εργαστήριο ΤΕΕΤ ΑΠΘ, Οργανωτική επιτροπή winter festival, Η Μ.Κ.Ο. «Υγεία και Ανάπτυξη», Όμιλος Ενεργών Νέων Φλώρινας, Σύλλογος Φοιτητών του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών, 15 καλλιτεχνικά εργαστήρια στην Φλώρινα,  εργαστήριο γλυπτικής του Τεετ Φλώρινας, Λιανοπωλητές Λαικής Αγοράς Φλωρινας, Παραμυθού Δώρα Κοτσαλίδου, Hλεκτρονική εφημερίδα florine@, Ίδρυμα της Βουλής, Σύλλογός Γυναικών Νεστορίου, Οργανωτική επιτροπή River-party Νεστορίου, 512 gallery Πτολεμαΐδα, Gallery Τεχνοχώρος-Αθήνα, Πολιτιστικός οργανισμός Δήμου Καστοριάς, Πάρκο Εθνικής Συμφιλίωσης στο Γράμμο, Στέγη Φιλότεχνων-Μουσείο σύγχρονης τέχνης Φλώρινας, Κοινότητα Ξινού Νερού,  Συνεταιρισμός οινοποιών Αμύνταιου  (συντονισμός οινοποιών και επιχειρήσεων τουρισμού),gallery Ζουμπουλάκη-Αθήνα,gallery Μυρό-Θεσσαλονίκη, gallery Λόλα Νικολάου Θεσσαλονίκη, Ωδείο Φλώρινας, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης-Θεσσαλονίκη, Τμήμα  Μουσικών σπουδών ΑΠΘ-Θεσσαλονίκη, Βαφοπούλειο Πνευματικό κέντρο-Θεσσαλονίκη, Δήμος Θεσσαλονίκη, Δήμος Πρεσπών, 16 Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων, Εργαστήριο χαρακτικής ΤΕΕΤ ΑΠΘ-Θεσσαλονίκης και ΠΔΜ-Φλώρινας, otmysicboy mysic grup, 2ο εργαστήριοΤΕΕΤ ΑΠΘ, Περιφεριακή ενότητα Φλωρινας, Λέσχη Πολιτισμού Φλώρινας, Στέγη γραμμάτων και τεχνών Αμυνταίου, Δήμος Πρέβεζας, Μουσείο σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, gallery isnotart-Λευκωσία Κυπρου,Bar Restaurant River Side (Φλώρινα), Hotel King Alexander (Φλώρινα), Bar Mythos (Ξινό νερό), Hotel – εστιατόριο Κοντοσώρος (Ξινό Νερό), Ξενώνας Νέβεσκα (Νυμφαίο), Hotel Λινούρια (Νυμφαίο), Αετόζι Επαύλεις (Αετός), Εστιατόριο Θωμάς (Σκλήθρο), Hotel Αίθριον (Αμύνταιο), Κτήμα Άλφα (Αμύνταιο), Hotel Άτερον, (Αμύνταιο), Hotel Panorama (Άγιος Παντελεήμων), Hotel Bella Toumpa (Άγιος Παντελεήμων), Hotel Spa Lithos (Π. Άγιος Αθανάσιος), Hotel Βόρρας 2 (Π. Άγιος Αθανάσιος).
Επιτελέστηκαν επιγραματικά οι εξής ερευνητικές ενότητες
 Αλληλεπίδραση τεχνών εικαστικά -θεατρο-ποίηση-λογοτεχνία -μουσική, "Το Έργο τέχνης πριν θεαθεί είναι Τέχνης έργο, "Εύμορφος Άνθρωπος Σχεδιάζοντας περίκλειστα την ανθρώπινη μορφή( σπονδυλωτή εκθεση), winter festival -Φωτιές, BiennaleΕικαστική πλατφόρμα "μακρύ Όχημα",9 ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ, 6 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ,3 τηλεοπτικά σποτ, 6 ιστιότοπους με ξεχωριστό τους "Φλώρους εικαστικούς" με 176627 προβολές μέχρι 26/11/2012 , την εικαστική ομάδα δράσης "ΕΝ-ΦΛΩ"






Rem brand name project, 2013, ομαδική έκθεση ποικίλων μέσων, gallery Λόλα Νικολάου Θεσσαλονίκη,gallery Τεχνοχώρος Αθήνα

Rem brand name project 013 είναι το εικαστικό project για το 2013 του 3ου 3ργαστηρίου Ζωγραφικής και, με αφορμή το αυτoπορτραίτο του Rembrandt με τραγιάσκα, θα διερευνήσουμε στιγμές υποκειμενικότητας και αυθεντικότητας στην  εικαστική καθημερινή ζωή. Ζωγράφος, γλύπτης ή καλλιτέχνης. Η γνήσια ατομικότητα δεν μπορεί παρά να είναι η σύνθεση μιας συγκεκριμένης ιδιαιτερότητας με το καθολικό. Για να μπορέσει το υποκείμενο ζωγράφος-γλύπτης να εμφανιστεί ως καλλιτέχνης πρέπει ταυτόχρονα να είναι πλούσιο σε ένα περιεχόμενο ιδιότυπο και ωστόσο γενικεύσιμο. Αυτή η ολοκλήρωση έρχεται με μια σειρά ενδιάμεσων δραστηριοτήτων που μας προμηθεύει η αισθητική.Τι εκκλήσεις εκπέμπει μέσα στην κοινωνία ο καλλιτέχνης; Θα ενδώσουμε στις πλάνες της χαμένης παράδοσης ή θα σταθούμε στο επίπεδο της πρόκλησης που εκτοξεύει η απόσυρση του καταναλωτικού κόσμου; Πώς ένας καλλιτέχνης βλέπει τον καλλιτέχνη-εαυτό;

 “Στιγμές από το μέλλον”13/12/2012-13/1/2013, ομαδική έκθεση, Myrό Gallery Θεσσαλονίκη
Ο επισκέπτης της έκθεσης θα δει καλλιτέχνες που υπηρετούν την τέχνη σε πολλές διαφορετικές μορφές, με ποικίλα υλικά και προσεγγίσεις αποτύπωσης, θεμάτων, ύφους, χωρίς ειδολογικές άγκυρες, θα γνωρίσει την δουλειά νέων καλλιτεχνών, δουλειά με ενδιαφέρον και πολλές ιδιαιτερότητες, ξεχωριστή ματιά και εύρος αντίληψης της σύγχρονης τέχνης. Στην έκθεση συμμετέχουν με έργα τους οι Γαβριήλ Φτελκόπουλος, Μάγδα Χριστοπούλου, Φώτης Μπάλας, Νικόλας Αντωνίου, Αχιλλέας Ζάζος, Θωμάς Μακινατζής, Χρύσανθος Χριστοδούλου, Κώστας Γιάτσος, Χρήστος Δημητριάδης, Ηλέκτρα Μάιπα, Δημήτρης Εφέογλου, Γεώργιος Παναγιώτης Καβούνης, Εμιλία Ξανθοπούλου, Ευαγγελία Πίπιλα.



ΘΥΜΑΣΑΙ; Διακινώ την υποτιμημένη καθημερινότητα για λιγότερες δακρυγόνες αιτίες, 6-28/12-/2012, ομαδική έκθεση, Gestalter  Χάρης ΚοντοσφύρηςBeton 7-Αθήνα
http://floroieikastikoi.blogspot.gr/2012/09/beton-7.html

Σε τι συνίσταται η άρνηση ή το σπάσιμο του συνεχούς της ιστορίας, στην οποία ουσιαστικά δεν συμβαίνει τίποτε καινούργιο παρά η επισώρευση νέων ερειπίων και νέων καταστροφών; Πώς εναντιώνεσαι στη συγκεκριμένη λογική της ιστορίας, ώστε να εξεγερθούμε απέναντι στη φρενήρη πορεία που μας οδηγεί στην άβυσσο;
«Ας σκεφτούμε την πραγματικότητα στην Ελλάδα σήμερα. Οφείλουμε να αναγνωρίσουμε στην συγκεκριμένη ιστορική στιγμή πολλές από τις εικόνες που συνθέτει η αλληγορία του αγγέλου της ιστορίας του Μπένγιαμιν. Βρισκόμαστε περικυκλωμένοι από μια ιστορική λογική που μας λέει πως δεν υπάρχει άλλος δρόμος, δεν υπάρχει εναλλακτική, πως πρέπει να δεχτούμε την νέα πειθαρχία που επιβάλλει το κεφάλαιο, τα μέτρα λιτότητας και τα μνημόνια. Και επίσης μας λέει πως δεν υπάρχει περίπτωση να εναντιωθούμε σε αυτή την καταστροφική λογική του κεφαλαίου και φυσικά ότι ακόμη κι αν εναντιωθούμε δεν υπάρχει καμία περίπτωση να νικήσουμε. Και μας το λέει με χίλιους τρόπους. Κι όμως αυτό που συμβαίνει μέσα από το κίνημα ή καλύτερα το κύμα αντίστασης και ανυποταγής από τους ανθρώπους, άλλοτε σιωπηλό και καθημερινό και άλλοτε ως ξέσπασμα οργής για την αξιοπρέπεια που μας στερούν, όπως συμβαίνει και με όλα τα κινήματα σε όλο τον κόσμο και σε όλη την πορεία της ιστορίας, είναι ακριβώς αυτό: να φτύνει κατάμουτρα αυτή τη μονόδρομη λογική και να συνεχίζει να λέει «όχι», να επιμένει να μην προσαρμόζεται σε όλες τις πολιτικές διαχείρισης και επιβολής, να προσπαθεί να τραβήξει το φρένο της έκτακτης ανάγκης.

Και για τον Μπένγιαμιν, αυτό ακριβώς κάνει και ο καλλιτέχνης όχι μόνο με μια πολιτική εικόνων αλλά και ως μέρος ενός ολιστικού πεδίου, που είναι γι' αυτόν η πολιτική και από το οποίο κανείς δεν παραμένει εκτός»,
 Κατερίνα Νασιώκα. Οαχάκα,Μεξικό 3/2012

Οι καλλιτέχνες, με μεθοδευμένα αποσπάσματα, θα περιγράψουν στιγμές υποκειμενικότητας αντί ενός αυτοακυρωτικού αφηρημένου όλου. Οι προσλαμβάνουσες θα λειτουργήσουν σουρεαλιστικά ως ένα αισθητικό πεδίο βιώματος που καλύπτει το χάσμα ανάμεσα στο στιγμιαίο φευγαλέο σοκ της ήττας και της καταστροφής και στην μνήμη…Θυμάσαι;

Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες: Αντωνακάκη Σοφία, Αντωνίου Νικόλας, Γιαννίκας Αποστόλης, Ευαγγελόπουλος Νίκος, Δημοπούλου Παναγιώτα, Ζάζος Αχιλλέας, Κατσιλάκης Άρης, Κοντοσφύρης Χάρης, Μακινατζής Θωμάς, Μπρούσαλη Βίκυ, Παναγιωτόπουλος Νίκος, Πασαλιμανιώτης Νίκος, Red Thyme (Κεσίσογλου Ελένη, Νικολάου Γεωργία), Σαμαρά Αννα-Μαρία, Ταμάμ Μάγδα, Φτελκόπουλος Γαβριήλ, Χατζή Μάνια, Χριστοπούλου Μάγδα, pixiterra

Εχεις καινούργια σχέδια; 28/11/2012-7/1/2013,ομαδική έκθση, isnotart gallery Λευκωσία Κύπρο
ΕΧΕΙΣ ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΣΧΕΔΙΑ;
Αυτή είναι η ερώτηση σε 34 καλλιτέχνες που ζουν και εργάζονται  στην Ελλάδα, την Αγγλία, την Γαλλία και την Κύπρο που ασχολούνται με το σύγχρονο σχέδιο.
12 καταξιωμένοι καλλιτέχνες όπως οι ΣΤΑΥΡΟΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ,
ZURAP GULISHVILI, ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΥ, ΧΑΡΗΣ ΚΟΝΤΟΣΦΥΡΗΣ, ΜΕΛΙΤΑ ΚΟΥΤΑ,
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΡΟΥΛΗΣ, ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΜΗΤΡΕΝΤΣΕ, ΝΙΚΟΛΑΣ ΜΠΛΙΑΤΚΑΣ, ΖΑΦΟΣ ΞΑΓΟΡΑΡΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΑΚΙΡΗΣ, ΕΛΛΗ ΧΡΥΣΙΔΟΥ
καθώς και 23 νέοι  καλλιτέχνες οι, ΝΙΚΟΛΑΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ, ΚΥΡΙΑΚΗ ΓΟΝΗ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΕΦΕΟΓΛΟΥ, ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΖΑΖΟΣ, ΜΑΡΙΑ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΦΤΕΡΟΣ,
ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΥΡΙΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΚΩΝ/ΝΤΙΝΟΣ ΜΑΝΙΑΤΗΣ,
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΕΡΙΑΝΟΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΡΑΣ, ΣΟΦΙΑ ΠΑΠΑΚΩΣΤΑ, ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ, ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΡΟΣΜΙΤΗ, ΑΝΝΑ-ΜΑΡΙΑ ΣΑΜΑΡΑ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΤΖΑΝΗ,
ΛΕΟΝΤΙΟΣ ΤΟΥΜΠΟΥΡΗΣ, ΓΑΒΡΙΗΛ ΦΤΕΛΚΟΠΟΥΛΟΣ,
ΛΙΑ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ, ΜΑΓΔΑ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΥ, CAMILLE VACHER εκτίθενται στους τοίχους της  isnotgllery
.




Blog_αρισμένη επι_κοινωνία με το συν-έργο΄" Blog_ΑΡΙΣΜΈΝΟΣ" των Βασιλη Καβουρίδη, Χάρη Κοντοσφύρη
Το 3ργαστήριο Ζωγραφικής ΤΕΕΤ Φλώρινας παρεμβαίνει δυναμικά στην κοινωνική και Δημόσια Ζωή  της Πόλης της Φλώρινας συμμετέχοντας στην εκδήλωση "Blog_αρισμένη επι_κοινωνία"  που οργανώνει η συντακτική ομάδα της florine@. Ονοματίζει την εκδήλωση η ποιήτρια -εικαστικός σπουδάστρια Μάγδα Χριστοπούλου. Σχεδιάζει την αφίσα ο ενεργά παρόν απόφοιτος του ΤΕΕΤ Αντωνίου Νικόλας, μέλος της διευρυμένης πλατφόρμας "Μακρύ όχημα" του 3ργαστηρίου. Ο Νέος Καλλιτέχνης Βασίλης Καβουρίδης μαζί με τον διδάσκοντα Κοντοσφύρη Χάρη αποτείνουν κριτικό εικαστικό σχολιασμό  στα δεκατέσσερα χρόνια των μπλογκ στη υφήλιο και την ανικανότητα μας να είμαστε δημιουργικοί και συνεργατικοί σε όλα τα επίπεδα της Καθημερινής μας ζωής, με ένα συνέργο, από κοινού δημιουργία εικαστικού έργου, που παρουσιάζεται την ημέρα της εκδήλωσης στην" Οδό Ονείρων".  Παρόντες οι Τέρενς Κουίκ, Στέλλα Δούρου. Θοδωρής Καρυπίδη
Επίσης η συμμετοχή αυτή δημοσιοποιεί την συστηματική λογοκρισία του λογότυπου "Φλώροι εικαστικοί"  μπλόγκ διάχυσης του ΤΕΕΤ που σχεδίασε το 2010 ο Αντωνίου Νικόλας.

Beyond The Youth | Exchange in Florina / Greece | OENEF Παραγωγή Βίντεο 30/10/12-6/11/12.
Το 3ργαστήριο ζωγραφικής Φλώρινας συνεργάστηκε με τον Όμιλο Ενεργών Νέων Φλώρινας στο πρόγραμμα Ανταλλαγής Νέων "Beyond the Youth" βοηθώντας στην υποδοχή 40 και πλέον νέων ανθρώπων από την Ευρώπη να καταλάβουν την  κοινωνική συνθήκη της εικαστικής Φλώρινας.





 «ΤΩ ΑΓΝΩΣΤΩ ΘΕΩ» ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ ΜΕΡΟΣ Β΄,ομαδική εκθεση του οριζοντα γεγονοτων  συμμετοχή με το συν-έργο Χ.Κοντοσφύρη-Β Καβουρίδη

Ποια θα ήταν η Θρησκευτική Τέχνη του σήμερα και ποια θα ήταν στο μέλλον;Πώς θα μπορούσε να αποδοθεί η γοητεία του Επέκεινα όσο και η ανάγκη για Φόβο και Ελπίδα;Ποια εικόνα θα μπορούσε ν’ αποδώσει το Θαύμα και με ποιο τρόπο θα μπορούσαμε κι εμείς να το αναπαράγουμε;Υποστηρίζοντας μια εσωτερική σχέση με το θαύμα, άγνωστη στη δομή της – όσο και ο Άγνωστος Θεός – ο Ορίζοντας Γεγονότων παρουσιάζει την ομαδική έκθεση με τίτλο «ΤΩ ΑΓΝΩΣΤΩ ΘΕΩ» με όσο, ελπίζουμε, σεβασμό χρειάζεται στο ιερό όσο και στο ανίερο.
Συμμετέχουν:
Αλέξης Δάρας,  Αλίρα Καλογερά, Αναστασία Καπινιάρη, Ανδρέας Τρίπος, Ανδρό, Βασίλης Παπασπυρόπουλος, Blanka Amezkua, Γιάννης Κουτρούλης, Γιάννης Παρασκευόπουλος, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, Γρηγόρης Τσικριστάρης, Δανάη Τσελέντη, Δέσποινα Πανταζή, Δημήτρης Μανωλέλης, Διαμαντής Σταγγίδης, DidiFadul, Έλλη Χούσου, Ζένια Δημητρακοπούλου, Ηλίας Καφούρος, Capten, Κίμων Αξαόπουλος, Κορίνα Πρεβεδουράκη, LiberMαρία Αποστολοπούλου, Μαρία Δουκάκη, Μαρίλη Ζαρκάδα, Μπάμπης Καραλής, Νικολία Φραγκάτου, ομάδα ΙΔΙΑ ΔΙΨΑ (Μάριος Καρουάνας & Θοδωρής Κανελλόπουλος), Παντελής Παντελόπουλος, Παύλος Σουφλής, Τζίμης Ευθυμίου, Χάρης Βελαώρας, Χάρης Κοντοσφύρης-Βασίλης Καβουρίδης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Τζίμης Ευθυμίου
Μουσική βραδιά «Από τον Άγνωστο στο Γνωστό Θεό» Γρηγόρης Κακούρης  τραγούδι-ψαλμοί
Τρύφωνας Παπαϊωάννου κλαρίνο, Ιωάννα Σρατικοπούλου κρουστά, Γιώργος Γαυγεράκης βιολί  http://orizontasgegonotwn.blogspot.gr/     https://www.facebook.com/orizontasgegonotwn
Παράλληλες εκδηλώσεις: «Έχει ξεπεραστεί η προς ένα Θεό πίστη;» Debate από το Ρητορικό Όμιλο Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών

Anadromiki του Γιώργου Τσακίρη  στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Φλώρινας
Τρείς δρασεις: οικογενειακή υπόθεση-στήσιμο της έκθεσης-φωτισμός της έκθεσης
82 Νέοι καλλιτέχνες από το ΤΕΕΤ Φλώρινας συμμετέχουν στην ''Οικογενειακή Υπόθεση'' του Γιώργου Τσακίρη στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Φλώρινας. Μία έκθεση μέσα στην έκθεση!
Αγρίου Έρη, Αθανασιάδη Ελένη, Αλεξίου Γιώργος, Αντωνακάκη Σοφία, Αρνίδου Ερμιόνη, Βασιλούδη Ευτυχία, Γεωργίου Σαρλικιώτη Ελένη, Γιοβάνογλου Αναστασία, Γκρίζη Αφροδίτη, Δαμιανού Γεωργία ,Δήμογλου Μαρία, Δημόπουλος Δημήτρης, Ζάζος Αχιλλέας,Θεοφίλου Μαρί, Θεώνη, Ιωαννίδης  Αβέτικ Γιώργος, Ιωαννίδης Xρήστος, Καβουρίδης Βασίλης, Καλοκύρη Χρυσοβαλάντου Μαρία ,Καναβού Γιώτα, Καπλάνη Εύη, Καραμανώλη Βανέσσα, Καραστέργιου Ευαγγελία, Καρναμπατίδης Νικόλαος, Καρούσος Λουκάς,Κατσαμπέκη Στέλλα-Μαρία, Κεβρεκίδης Γιώργος, Κεσίσογλου Ελένη ,Κεφαλωνίτης Μιχάλης, Κοντοσφύρης Χάρης, Κυριτόπουλος Χρήστος, Κωνσταντινοπούλου Βασιλική,Λαμπροπούλου Αικατερίνη, Μακινατζής Θωμάς, Μανουσαρίδου Ελένη, Μενούνου Ευαγγελία,Μέριανος Γεώργιος, Μήτση Ειρήνη, Μπάλας Φώτης, Μπογδάνου Όλγα,Μπουρνάς Κυριάκος, Μπλιάτκας Ζήσης, Μπλιούμης Χρήστος, Μπραγιάντζης Βαγγέλης,Μπρούσαλη Βασιλική  ,Νίσκα Ελένη,Ντάλλα Πετρούλα, Ξενάκη Δήμητρα,Ξυνέλη Χρυσούλα, Παγουλάτου Σωτηρία  ,Πάμπουκα Αλεξάνδρα, Παπαμιχαήλ Αγγελική, Παύλου Μερόπη, Περικλείδου Βασιλική, Πιάτου Άννα, Πολύβος Ιάσονας, Πουλιάσση Ειρήνη,Προβατά Έλενα, Προσμίτη Εύη, Ρίζου Νέλη, Σαμαρά Άννα-Μαρία, Σιατερλή Δήμητρα,Σκούρτης Χρήστος, Σχορετσανίτη Ράνια, Τασούλα Μαρία  ,Τεντσογλίδου Μαρία,Τζάνη Χριστίνα, Τηγανίτα Ευαγγελία,Τσαμκόσογλου Άννα,Τσαντίδης Αλέξανδρος,Τσαντίκη Νικολέτα,Τσιτσιντά Αλεξάνδρα,Τσούγης Αλλεξανδρος,Φάκος Διονύσης ,Φουντουραδάκη Ειρήνη,Φτελκόπουλος Γαβριήλ, Χασιώτης Ευγένιος, Χατζή Γεσθημανή ,Χριστοπούλου Μάγδα,Pantolfini Pino, Pixieterra
30 νέοι καλλιτέχνες συμμετείχαν στο στήσιμο,15 νέοι καλλιτέχνες συμμετείχαν στο φωτισμό, της έκθεσης
Συντονισμός: 3ργαστήριο ζωγραφικής  Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας  και εικαστική ομάδα δράσης ΕΝ-ΦΛΩ

ΔΙΑΛΕΞΗ ΓΙΩΡΓΟΥ ΤΣΑΚΙΡΗ, στο ΤΕΕΤ-ΠΔΜ Φλώρινας

Εύμορφος Άνθρωπος-Δανειστική έκθεση,1/8/2012-2013, Σπονδυλωτές εκθέσεις στην περιοχή Νεστορίου, Ολοήμερο σχολείο Νεστορίου, Βιβλιοθήκη και Δημοτικό συμβούλιο Δήμου Νεστορίου, Πάρκο Εθνικής Συμφιλίωσης στο Γράμμο
http://floroieikastikoi.blogspot.gr/2012/07/blog-post_7638.html
 Η τεκμηρίωση μέχρι την έκθεση του Νεστορίου.


Εύμορφος Άνθρωπος. Σχεδιάζοντας περίκλειστα την ανθρώπινη μορφή

Η ευμορφία ως κατασταλαγμένο γούστο αποτελεί μια αυστηρώς εσωτερική κατανόηση της θέασης και ανάγνωσης της ανθρώπινης μορφής. Έφτασε στο ιστορικό της όριο στα τέλη του 19ου αι., κατασκευάζοντας ένα μοντέλο για το γούστο της αστικής τάξης
Ο ΕΥΜΟΡΦΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΣΑΝ  ΑΠΟΣΦΕΤΕΡΙΣΤΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΤΗΣ ΚΑΛΑΙΣΘΗΣΙΑΣ
Ο εύμορφος άνθρωπος εκτίθεται για τρίτη φορά από την Αθήνα μέχρι το Γράμμο αποτελεί μια συνεχή σπονδυλωτή έρευνα πάνω στην ευνοημένη θέαση της ανθρώπινης μορφής.Ο εύμορφος άνθρωπος γεμάτος εικόνες της κοινωνικότητας και της περιπέτειας, αποενσαρκωμένες του περιεχομένου τους, όπως παρουσιάστηκαν στο Νεστόριο Καστοριάς, στο χώρο σίτισης του εστιατορίου του παροπλισμένου ολοήμερου σχολείου, μετουσιώθηκε σε κοινωνικό χώρο απόστασης και ανεπιτήδευσης, ώστε η κουλτούρα του άστεως να φανερώνεται εξίσου ζωτική όσο και ο χώρος εργασίας, διαβίωσης και κοινωνικών υπηρεσιών ενός χωριού.
 Η κοινωνική εξέλιξη παίρνει τη μορφή μιας αυθόρμητης αποσύνθεσης στο παρόν, γι’ αυτό η απεύθυνση του Εύμορφου Ανθρώπου επιδεικνύεται σαν αντικείμενο έρευνας και αφήνει επισφαλή την αισθητική σφαίρα που φέρει προκειμένου να εξυπηρετήσει τη διάχυση του έργου τέχνης σε άγνωστα βασίλεια. Ο Εύμορφος Άνθρωπος παίρνει το ρίσκο του ξαφνικού (ο ευθετισμός του Πάρκου Εθνικής Συμφιλίωσης στο Γράμμο), σοκαριστικών αντιθέσεων (η παράλληλη δανειστική έκθεση στο χώρο του Δημοτικού Συμβουλίου, χωρίς να γίνει τελικά ούτε ένας δανεισμός έργου από τους πολίτες του Νεστορίου) οδηγεί την πρόβλεψη να επιτευχθεί η διάχυση σε κατάσταση ροής, επανέκθεσης, κίνησης και ασταμάτητης μετακίνησης. Αυτή η κίνηση, αν εγγραφεί σε έναν χάρτη, θα φαίνεται σαν αφηρημένο σχήμα, σαν φλέβα που δεν καταλαβαίνεις τι αιματώνει. Μπροστά στο θέαμα των στοιχισμένων έργων πάνω στα τραπέζια της σίτισης, η νόηση με κριτήριο την αντικειμενικότητα οργανώνει μια φαινομενική ομοιομορφία και η σύγχυση των τόσων έργων ήταν σαν να ήταν ένα, σαν μια πρόκληση της ολότητας πριν επιμερίσει και επιλέξει κάτι από το τεράστιο ζωγραφικό γλυπτό.
Συμμετοχή 37 νέων καλλιτεχνών για την Δανειστική έκθεση και 10 νέων καλλιτεχνών για τον Εύμορφο Άνθρωπο από το ΤΕΕΤ -ΠΔΜ και ΑΠΘ


Αναγγελία του μακρύ όχηματος (Long Vehicle) 08/2012

Το μακρύ όχημα (Long Vehicle) με αριθμό κυκλοφορίας FLR2012 είναι ένα συνεργατικό ρυμουλκό από εικαστικούς καλλιτέχνες, που θέλουν να προσεγγίσουν κριτικά και να ξεδιαλύνουν τη διαδικασία ανάμεσα στην εργασιακή διαδικασία του έργου τέχνης και τις κοινωνικές σχέσεις που η τέχνη γεννά και/ή αναπαράγει. Εικαστικοί καλλιτέχνες συνεργάζονται σε πολλά κοινωνικά, θεσμικά, επιστημονικά, καθημερινά επίπεδα πάνω σε μια πλατφόρμα gestalt εικαστικής αλληλεπίδρασης των επιλογών του καθενός. 

.

ΨΥΧΗ ΣΤΟ ΛΑΙΜΟ, 6-20/8/2012, ομαδική έκθεση, Η ΥΠΟΣΤΕΓΗ ΕΚΘΕΣΗ ΣΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΤΟΥ ΑΓ. ΓΕΡΜΑΝΟΥ ΣΤΙΣ ΠΡΕΣΠΕΣ

Λογοτεχνικές και εικαστικές εγγραφές στο λιμναίο τοπίο Πρεσπών με κεντρικό σημείο ψυχικού παλμού τη Βυζαντινή Συλλογή Αγίου Γερμανού
Λογοτεχνικά ερεθίσματα, εικαστικές τέχνες και φυσικό τοπίο συνδυάζονται σε επτά ημέρες εγρήγορσης, ενώνοντας τον ψυχικό χτύπο του λαιμού με την παλλόμενη δημιουργία της γραφής. Στόχος του εργαστηρίου είναι μια σειρά κειμένων που θα μείνουν στον χώρο και στον χρόνο ως σημεία υπαρξιακής αναφοράς του καθενός χωριστά και όλων μαζί· τότε, επιτόπου, εκεί.
Ενότητες λογοτεχνικών εγγραφών:
Γέννηση | Εγκλεισμός | Όνειρο | Συνειδησιακή ροή
Ερωτική απόκλιση | Κοσμοφυΐα | Πολιτική διάσταση  
Καλεσμένοι συγγραφείς:
Θοδωρής Ρακόπουλος | Μαρία Φακίνου | Θωμάς Τσαλαπάτης | Μάγδα Χριστοπούλου
Τίποτε δεν μπορεί να υποκαταστήσει την ορμή ενός κειμένου που γεννήθηκε σε συνθήκες ψυχικής εγρήγορσης· λογοτεχνικά ερεθίσματα, εικαστικές τέχνες και φυσικό τοπίο φτιάχνουν επτά ημέρες διαρκούς εγρήγορσης κατά τις οποίες οι συμμετέχοντες καλούνται να ενώσουν τον ψυχικό χτύπο του λαιμού με την παλλόμενη δημιουργία της γραφής. Στόχος μας είναι μια σειρά εγγραφών που θα μείνουν στον χώρο και στον χρόνο ως ζωντανά σημεία υπαρξιακής αναφοράς του καθενός χωριστά και όλων μαζί· τότε, επιτόπου, εκεί.
Εικαστικοί καλλιτέχνες:
Αγνωστος Λαικός καλλιτέχνης | Σοφία Αντωνακάκη | Νικόλας Αντωνίου   |  Φαίδρα Εγγλέζου | Γιάννης Δέδες | Αχιλλέας Ζάζος | Θωμάς Ζωγράφος |Χρήστος Ιωαννίδης |Χρήστος Κάλφας |Κυριάκος Κατζουράκης    Ελένη Κεσίσογλου | Χάρης Κοντοσφύρης | Στερίκας Κούλης |  Παναγιώτα Κορωνιού |  Θωμάς Μακινατζής | Βασίλειος Μιχαήλ |Δημήτρης Μπέσσας | Νίκος Μπλιάτκας | Νίκος Ρουμπάκης | Δήμητρα Σιατερλή |Χριστίνα Τζάνη |Νίκος Τσίλης |Τάσος Χρηστάκης |  Μάγδα Χριστοπούλου.
Συντονισμός λογοτεχνικών εγγραφών: Δημήτρης ΤανούδηςΟργάνωση εικαστικών εγγραφών: Χάρης Κοντοσφύρης
Η εμπειρία των εικαστικών παρεμβάσεων στο χώρο, όταν νοθεύει δημιουργικά την Αρχιτεκτονική, αποτελεί μια ενδιαφέρουσα προσέγγιση των τοπολογικών σχέσεων σε έτοιμες διατάξεις. Η Ψυχή στο λαιμό αποτελεί μια υπόστεγη έκθεση που προσπαθεί να προσεγγίσει την ψυχική απώλεια του βλέμματος, τους εγκλεισμούς, τις αμφιδρομήσεις και παλινδρομήσεις των σκέψεων που κάνουμε για την άγνωστη υφή της ψυχής.


ήREMο το project από το Μακρύ Όχημα


ήREMο (εικαστικά συνεργατική, αντιφατικά αυτοδιαχειριζόμενη έκθεση στο χώρο της γκαλερί Λόλα Νικολάου στη Θεσσαλονίκη)
Σε καταστάσεις κοινωνικής ύπνωσης η τέχνη εφαρμόζει αντανακλαστικά REM (Rapid Eye Movement) προσπαθώντας να συλλάβει τη νεκροζώντανη συνθήκη της ζωής. Ο εικαστικός ύπνος REM ενεργεί προς μια σταδιακή μείωση του βαθύ κοινωνικού ύπνου.  Το έργο τέχνης είναι μια πρόταση, μια στάση, μια κριτική προσέγγιση, απέναντι στο κοινωνικό περιβάλλον. Ο ύπνος του κουνελιού (ο εικαστικός ύπνος REM) ξεπροβάλλει μέσα στην καλοκαιρινή ραστώνη και την αφασία της οικονομικής κρίσης με τους “Μακρύ Όχημα” καλλιτέχνες να προτείνουν μια έκθεση  REM ταγμένη στο όνειρο και τη διάδοχη κατάσταση.
ΑΓΟΡΑΣΤΕ ΜΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΚΡΑΥΓΕΣ ΣΑΣ! 
Συμμετέχουν στην αυτοδιοργανούμενη και αυτοχρηματοδοτούμενη ρυμούλκα στο χώρο της gallery Λόλα Νικολάου στην Θεσσαλονίκη οι: Νικόλας Αντωνίου,  Φαίδρα Εγγλέζου, Αχιλλέας Ζάζος, Χρήστος  Ιωαννίδης, Φίλλιπος Καλαμάρας,  Ελένη Κεσίσογλου, Χάρης Κοντοσφύρης, Θωμάς Μακιναντζής,  Φώτης Μπάλας, Γιώργος Περιστερόπουλος, Γαβριήλ Φτελκόπουλος, Φώφη Χαμπάκη, Μάγδα Χριστοπούλου. 


ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΞΕΝΑΚΗΣ- ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΥΣ ΦΛΩΡΟΥΣ ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΥΣ
ΜΑΝΩΛΗΣ ΖΑΧΑΡΙΟΥΔΑΚΗΣ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΥΣ ΦΛΩΡΟΥΣ ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΥΣ
Αλεξάνδρα Κατσιάνη και Θανάσης Χονδρός -ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΥΣ ΦΛΩΡΟΥΣ ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΥΣ




Ο κήπος των παιδιών ομαδική έκθεση με την συμμετοχή 9 καλλιτεχνών και 179 παιδιά του Νηπιαγωγείου των σχολών Μωραίτη στην gallery Zoumpoulakis

Στην έκθεση Ο κήπος των παιδιών το 3ο 3ργαστήριο Ζωγραφικής συντονίστηκε με 20 παιδιά νηπιαγωγείου, την νηπιαγωγό τους, και τις Ελένη Κεσσίσογλου και Βίκυ Μπρούσαλη,τον Χάρη Κοντοσφύρη προκειμένου να οργανώσουν την παρουσίαση ενός εικαστικού τσιμεντένιου έργου συνειρμικά συνδεδεμένου με ένα μετακείμενο που είχε προκύψει από τα ίδια τα νηπιαγωγάκια πάνω στις Θέσεις του Γουόλτερ Μπένγιαμιν για την φιλοσοφία της ιστορίας.

Το εικαστικό εργαστήριο εργάστηκε 2 μέρες στις εγκαταστάσεις των Σχολών Μωραίτη με προεργασία 2 μηνών για το 2 μετακείμενο με αναδυόμενη έννοια την ταχύτητα.
Το πρώτο μετακείμενο του 3ου 3ργαστηρίου Ζωγραφικής πάνω στο οποίο δούλεψαν τα νηπιαγωγάκια.


H συναυλία των φοιτητών της σύνθεσης του τμήματος Μουσικής της Καλών Τεχνών ΑΠ Θεσσαλονίκης με παράλληλο εικαστικό υλικό των φοιτητών των ΤΕΕΤ Φλώρινας και ΑΠΘ προβαλόμενο, 05/2012
http://floroieikastikoi.blogspot.gr/2012/05/h.html

Δημήτρης Τανούδης,συγγραφέας, 9/05/2012 σε διάλεξη στο ΤΕΕΤ Φλώρινας Συντονισμός 3ργαστήριο ζωγραφικής-εργαστήριο χαρακτικής με ένα μικρό εργαστήριο ανάγνωσης.

Η συναυλία του Χρήστου Σαμαρά με την εικαστική υποστήριξη του ΤΕΕΤ Φλώρινας
 Τα μουσικά έργα  συνοδεύτηκαν με Εικαστικό υλικό. Ευχαριστίες  απευθύνονται στην Μάγδα Χριστοπούλου για την επεξεργασία του Εικαστικού υλικού της Άννας Μαρίας Σαμαρά, στο Γίωργο Ντάλλη και στους Νέους Καλλιτεχνες των Εργαστηρίων χαρακτικής ΤΕΕΤ Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του ΤΕΕΤ του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας Φλώρινας και των 3ων Εργαστηρίων ΤΕΕΤ Α.Π.Θ. του Π. Δ. Μ. Φλώρινας. Επίσης στους καθηγητές Ξενή Σαχίνη, Γιώργο Τσακίρη, Δήμητρα Σιατερλή, Χάρη Κοντοσφύρη και Δημήτρη Μπέσσα.




1 + 1 Ανοίγματα = 2 Εικαστικές Δράσεις
Η Στέγη Φιλοτέχνων Φλώρινας και το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, σε συνεργασία με το Χάρη Κοντοσφύρη, επίκουρο καθηγητή του Τ.Ε.Ε.Τ και τους Αντωνίου Νικόλαο, Κηπουρό Δήμο, Κορπάκη Γιώργο, Μπραγιάντση Βαγγέλη Πασαλιμανιώτη Νίκο, συντελεστές του Εύμορφου Ανθρώπου υποδέχεται  την έκθεση "1 + 1 Ανοίγματα = 2 Εικαστικές Δράσεις",δια μέσου του  Εύμορφου Ανθρώπου και την ευγενικά υποστηρικτή προσφορά έργων μικρών διαστάσεων, των νέων  καλλιτεχνών του Τ.Ε.Ε.Τ για να αντιμετωπίσει το Μουσείο τα μεγάλα οικονομικά προβλήματα που εμποδίζουν το έργο του.
Επιχειρούμε από κοινού με την έκθεση αυτή μια πράξη ΠΟΛΙΤΙΚΗ αναζητώντας αυτό που ανοίγεται και ταυτόχρονα μας καλεί στο άνοιγμα του, θεωρώντας ότι ο σύγχρονος άνθρωπος αναζητά το επερχόμενο, χωρίς να το αγνοεί ή να το εξοστρακίζει. Το επερχόμενο, ενιαίο, ως παρελθόν –παρόν –μέλλον όπου καθεμιά από τις τρεις διαστάσεις του δεν αγνοεί καμιά από τις άλλες δύο.



ΒΡΑΔΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ ΣΤΟ ΑΜΥΝΤΑΙΟ,22/03/2012
Ποιήμα Ειρήνης Φουντουραδάκη:
Ποιήμα Μάγδας Χριστοπούλου:
Φωτογραφίες εκδήλωσης:
Στο πλαίσιο της αλληλεπίδρασης των τεχνών εκδηλώσεις σαν αυτή προσφέρουν πεδίο διάχυσης και επικοινωνίας μέσα στην κοινωνία.Γελοιογραφία,video-art και εκφωνήσεις ποιημάτων ασκούμενων καλλιτεχνών του ΤΕΕΤ-ΠΔΜ Φλώρινας μεταξύ άλλων.

Κα-ΚΟ project(Κατσιλάκης-Κοντοσφύρης) παρουσίαση της συν- εγκατάστασης παράλληλα με την ΟΛΙΓΑΡΧΊΑ του Στέλιου Κούλογλου στο Ωδείο της Φλώρινα 14/03/2012
Η ηθική κριτική που ελλοχεύει στο εγχείρημα του Στέλιου Κούλογλου αποπειράται την αποκατάσταση της ικανότητας μας να αναμνημονεύουμε το παρελθόν με παραθετική διάθεση χωρίς στρεβλότητες ώστε να κορυφωθεί η αντίσταση μας και η ολόθρευση ενός καινούργιου οράματος σε ένα καινούργιο κόσμο αξιοθεμελίωτο.

Ο Θωμάς Μακινατζής υποστηρίζει Ζωγραφικά την παρουσίαση του βιβλίου ''Ο άνθρωπος του τείχους'' του Κ. Bαξεβάνη 04/03/2012.
Αντισκηνογραφική παρουσίαση του ζωγραφικού έργου  ως ισότιμος συνομιλητής σε πάνελ καλεσμένων.

5Χ12=60 Ομαδική έκθεση ζωγραφικής στο Art café- Κοζάνη, 01-28/03/2012
Διάχυση και αυτοοργάνωση του εικαστικού έργου προς την κοινωνία.
Πέντε επί δώδεκα ίσον εξήντα, είναι μια έκθεση μικρών εικαστικών έργων που αναρτώνται ως μικρά αντικείμενα ενόρασης ικανά να μετατρέψουν κάθε σκέψη σε αισθητική ποιότητα.
Νέοι καλλιτέχνες προτείνουν τις εξωτερικές εκφάνσεις της φύσης, της ανθρώπινης μορφής και των «ψυχικών» τοπίων σε ακινησία ή συνεχή ενεργητικότητα των χρωμάτων και σχημάτων. Οι εικαστικοί δημιουργώντας τη δική τους γλώσσα, απρόσιτη στις λέξεις, παρέχουν στη ζωγραφική έκφραση τη μεγαλύτερη συντομία και την πιο υψηλή ακρίβεια. Αυτή η αίσθηση μπόρεσε να χωρέσει στις μικρές διαστάσεις των τελάρων (20X30cm) των 60 έργων από τους νέους καλλιτέχνες του Τμήματος Εικαστικών & Εφαρμοσμένων Τεχνών Φλώρινας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.
Συνδιοργανωτές της έκθεσης είναι η gallery 512 και οι φοιτητές του 3ργαστηρίου Ζωγραφικής του ΤΕΕΤ Φλώρινας.
Συντονιστής ο Χάρης Κοντοσφύρης

ΤΙ ΕΙΔΟΥΣ ΤΕΧΝΗ ΕΙΜΑΣΤΕ; - WE ART WHAT? Η διασπαρμένη δανειστική έκθεση του Ξυνού Νερού, 24-27/02/2012 Δημοτικό Σχολείο Ξινού Νερού,Διασπορά σε 15 σημεία 01/03-02/05 2012
Οι 37 καλλιτέχνες που συμμετέχουν είναι οι: Αγρίου Έρη, Γκρίζη Αφροδίτη, Γουμπερίτση Ρένα, Δαμιανού Γεωργίου, Εγγλέζου Φαίδρα, Ζάζος Αχιλέας, Καβουρίδης Βασίλης, Καραστεργίου Ευαγγελία, Καρναμπατίδης Νίκος, Κεσίσογλου Ελένη, Κορωνίου Παναγιώτα, Ντάλης Γιώργος, Μακινατζής Θωμάς, Μακρή Ιωάννα, Μάνθου Ελλισάβετ Βαρβάρα, Κωσταντινοπούλου Βάσω, Ρίζου Νέλλη, Μήτση Ειρήνη, Μπογδάνου Όλγα, Μποζίνου – Κεχαγιά Αμαλία, Μπραγιάντσης Ευάγγελος, Νικολάου Γεωργία, Παπαγιαννάκη Γεωργία, Πασαλιμανιώτης Νικόλαος, Πουγαρίδης Χρήστος, Ρήμος Αργύρης, Σαμαρά Άννα Μαρία, Σεφεριάδου Ασημίνα, Σπυρόπουλος Ιωάννης, Τεντσογλίδου Μαρία, Τηγανίτα Ευαγγελία, Τρασανίδης Φώτης, Φουντουραδάκη Ειρήνη, Φτελκόπουλος Γαβριήλ, Χαμπάκη Φώφη, Χατζή Γεσθημανή, Χρηστοπούλου Μάγδα
Τα εγκαίνια της «Τι είδους τέχνη είμαστε - We ART What?» θα πραγματοποιηθούν την Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου μέχρι τη Δευτέρα 27 Φεβρουαρίου στο Δημοτικό σχολείο του Ξινού Νερού, και κατόπιν διασπείρεται σε 15 σημεία- σταθμούς από την Πέμπτη 1η Μαρτίου μέχρι και την Τετάρτη 2 Μαΐου.

«ΕΥΜΟΡΦΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ», gallery 512- Πτολεμαιδα 18/02-21/03/2012
Η τεκμηρίωση της έκθεσης:
Το άρθρο της Καθημερινής:
Τρεις καλλιτέχνες, τρεις νέοι ζωγράφοι που μελετούν την ανθρώπινη μορφή και συγκροτούν με τα έργα τους την θεματική έκθεση με τίτλο «Εύμορφος Άνθρωπος» σχεδιάζοντας περίκλειστα την ανθρώπινη μορφή και προτείνοντας τρεις διαφορετικές οπτικές. Συμμετέχουν οι:Δήμος Κηπουρός, Γιώργος ΚορμπάκηςΝικόλας Αντωνίου 

ΚΑ-ΚΟ Project (Άρης Κατσιλάκης & Χάρης Κοντοσφύρης) στην έκθεση (Πόλη μεγάλη) της Γκαλερί Ζουμπουλάκη

Πόλη μεγάλη, πόλη μικρή.
Πόλη αληθινή, πόλη φανταστική...
Η έκθεση «Μεγάλη Πόλη» παρουσιάζει μορφές του αστικού χώρου όπως τον φαντάζονται ή τον βιώνουν οι καλλιτέχνες που δημιουργούν με διαφορετικά μέσαΜέσα σέναν χώροτης Αθήνας ή της Γκαλερίπαρουσιάζονται πραγματικά ή φανταστικά τοπία, που μας ακολουθούν, μας προβληματίζουν, μας κινητοποιούν
Συνδημιουργεία-συνεργασία ανάμεσα σε διδάσκοντες του ΤΕΕΤ-ΠΔΜ Φλώρινας


Θανάσης Μπερούτσος: Απαρχές της εικαστικής σκέψης. Η διάλεξη την Τετάρτη 25/01/2012
Ο μεξικανός Χούλιο Μπρόκα (Julio Broca) δίνει διάλεξη  18/01/2012 στο ΤΕΕΤ Φλώρινας.

Ο πρόεδρος του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας μιλάει στους Φλώρους Εικαστικούς.

5χ12=60 το δεύτερο σποτάκι προώθησης.
Τακτικές εξωστρέφειας και διάχυσης του εικαστικού έργου

Design your house and furniture in a way that could serve the revolution | Ένα project του Νίκου Χαραλαμπίδη,20/12/2011-14/01/2012 στην beton 7 Αθήνα 
http://monaxikovagoni2.blogspot.gr/2012/01/blog-post_21.html
Συμμετέχουν οι:Wafa Hourani, Daniel Le, Eric Vallette, Marcus Coates, Kavecs, Mounir Fatmi, Γιώργος Παπαδάτος, Αλέξια Δαφνή, Σωκράτης Σωκράτους, Joulia Strauss, Άρτεμις Ποταμιάνου, Γιούλα Χατζηγεωργίου, Γιάννης Γκίκας, Θάνος Τριάντος, Κώστας Εμμανουηλίδης, Χάρης Κοντοσφύρης, Σάββας Χριστοδουλίδης, Δημήτρης Τάταρης, Ανδρέας Λιμπεράτος, Άγγελος Παπαδημητρίου.
Μετά την συνεργασία και τον συντονισμό του 3ργαστηρίου για την ολοκλήρωσηκαι το στήσιμο του έργου "καρναβαλική παύση" του  Νίκου Χαραλαμπίδη στην 3η μπιεννάλε της Αθήνας, στην beton 7 θα συνεχίσει την συνεργασία με την Παναγιώτα Κορωνίου από το 3ργαστήριο ως χειρήστρια έλκηθρου

5Χ12=60 Ομαδική έκθεση ζωγραφικής νέων καλλιτεχνών από το ΤΕΕΤ Φλώρινας, 17/12/2011-20/01/2012, gallery 512 Πτολεμαΐδα.
Εξήντα καλλιτέχνες προτείνουν τις εξωτερικές εκφάνσεις της φύσης, της ανθρώπινης μορφής και των «ψυχικών» τοπίων σε ακινησία ή συνεχή ενεργητικότητα των χρωμάτων και σχημάτων. Οι εικαστικοί δημιουργώντας τη δική τους γλώσσα, απρόσιτη στις λέξεις, παρέχουν στη ζωγραφική έκφραση τη μεγαλύτερη συντομία και την πιο υψηλή ακρίβεια. Αυτή η αίσθηση μπόρεσε να χωρέσει στις μικρές διαστάσεις των τελάρων (20X30cm) των 60 έργων από τους νέους καλλιτέχνες του Τμήματος Εικαστικών & Εφαρμοσμένων Τεχνών Φλώρινας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.
Η Αφίσα σχεδιάστηκε από τον Αντωνίου Νικόλα
Σκοπός της έκθεσης είναι η αυτοδιαχείριση η εξωστρέφεια και η διάχυση του έργου τέχνης

Το τοπίον και το ποιόν του. Νίκος Μυκωνιάτης, Ιστορικός Τέχνης. Διάλεξη 14/12/2011.

Τέχνη και αντίσταση Διάλεξη του Νίκου Δασκαλοθανάση τη Δευτέρα 28/11/2011
Τέχνη και αντίσταση Οι συσχετισμοί της καλλιτεχνικής παραγωγής με μια κριτική στάση αποτελεί πρόσφατο φαινόμενο. Η παρούσα ομιλία θα επικεντρωθεί στην ανίχνευση του περιεχομένου αυτού του συσχετισμού μέσω χαρακτηριστικών παραδειγμάτων που συνδέονται τόσο με τις εικαστικές τέχνες όσο και με όψεις άσκησης εξουσίας στο παγκοσμιοποιημένο πολιτικό σύστημα.

Αφήγηση παραμυθιού με εικαστική υποστήριξη 121-12/2011
Θέματα αλληλεπίδρασης των Τεχνών

Ο Γ. Φτελκόπουλος εικονογραφεί "το ΑλφαΒητάρι της Έκθεσης" του Η. Σαραφίδη 11/2011
Θέματα αλληλεπίδρασης των Τεχνών

Θέματα κοινωνιολογίας της τέχνης στο 3ργαστήριο Ζωγραφικής από την κοινωνιολόγο Ευαγγελία Καλεράντε.14/11/2011
Θέματα αλληλεπίδρασης των Επιστημών και των Τεχνών

ΡΟΚ ΚΟΝΣΕΡΤ,07/11/2011
Θέματα αλληλεπίδρασης και διάδρασης των Τεχνών


Η συνεργασία του Χάρη Κοντοσφύρη με τον Νίκο Πασαλιμανιώτη booze Αθήνα 10/2011
Συνεργατική σχέση διδάσκοντα και ασκούμενου καλλιτέχνη για την έκθεση  Sέκσταση

"Ο εύμορφος άνθρωπος" στον τεχνοχώρο της οδού Λεμπέση με Κηπουρό, Κορμπάκη, Αντωνίου,09 /11/2011.
Το άρθρο της Καθημερινής:

Η ευμορφία ως κατασταλαγμένο γούστο αποτελεί μια αυστηρώς εσωτερική
κατανόηση της θέασης και ανάγνωσης της ανθρώπινης μορφής. Έφτασε στο ιστορικό
της όριο στα τέλη του 19ου αι., κατασκευάζοντας ένα μοντέλο για το γούστο της 
αστικής τάξης...









3η Μπιενάλε της Αθήνας 2011 ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ
23/10 – 11/11 2011 Ν. Χαραλαμπίδης. Καρναβαλική Παύση. 
ΠΑΡΑΠΛΕΟΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΓΩ ΣΤΟ ΕΜΕΙΣ
NO-EGO.KSERO
H ΣΧΕΔΙΑ ΑΔΙΠΛΕΩ
Διακυβέρνηση της προσοχής
Η ελευθερία, σαν ένας τρόπος διακυβέρνησης των ανθρώπων, σημαίνει να εξετάζουμε την απουσία περιορισμών σαν ένα είδος περιορισμού, κάτι που είναι παράδοξο.
Νέοι καλλιτέχνες, από τις Σχολές Καλών Τεχνών Αθήνας (1ο εργ. γλυπτικής), Θεσσαλονίκης (2ο εργ. ζωγραφικής) και Φλώρινας ( 3εργαστήριο), σε συντονισμό του τελευταίου, βρέθηκαν σε συνέργεια με το Νίκο Χαραλαμπίδη στον τόπο της καρναβαλικής του παύσης με την Σχεδία ΑΔΙΠΛΕΩ και το project KSERO και διασφάλισαν με την ανασκοπική υπαγωγική μέθοδο Ρελτίχ[1] την ηθική και εικαστική υποστήριξη της συγκρουσιακής ευταξίας του καλλιτέχνη.

+ταγμα 9:  Πεδίο δράσης Κόδρα Δούρειος Ίππος. Μπιενάλε Νέων Καλλιτεχνών της Μεσογείου, Θεσ/νίκη. 6-7-8/10/2010
Σε συνεργασία με το Πεδίο Δράσης Κόδρα του Δήμου Καλαμαριάς, με την υποστήριξη της Αντιδημαρχίας Πολιτισμού Θεσσαλονίκης και την Μπιενάλε Νέων Καλλιτεχνών της Μεσογείου, το 3ικαστικό 3ργαστήριο του Τμήματος Εικαστικών & Εφαρμοσμένων Τεχνών Φλώρινας σε συντονισμό με το 1ο Εργαστήριο Ζωγραφικής, θα ερευνήσει τη σημασιοδότηση της καντίνας (τοπόσημο) και τη διεισδυτική της χωρική λειτουργία («Δούρειος ίππος») σε όλα σχεδόν τα γεγονότα αστικής συνάθροισης πλήθους. Η συμμετοχή αυτή, ταυτόχρονα, θα αποτελέσει και την πρώτη απολαυόμενη έκθεση της διερεύνησης της θεματικής του «+τάγματος» στο έκδοχο «Πλατειά-Ζω».Ο Χώρος γίνεται Τόπος και ο Τόπος είναι ο χώρος, το πεδίο ενσωμάτωσης του ατόμου στην κοινωνία (The place is the space). Η εικαστική λειτουργία θα στηριχθεί στη ζωογόνα εκφώνηση ποίησης για να ενεργοποιήσει-συγκροτήσει τη δούρεια ιδέα μιας ευρείας αμφισημίας του κοινωνικού απέναντι στον απροκάλυπτο και χυδαίο ατομικισμό. Το τοπόσημο «Δούρειος Καντίνα» διεισδύει μέσα στο διαμορφωμένο κοινωνικό και πολιτικό τοπίο οργανώνοντας ασυμμετρίες και ιδιομορφίες εκεί που «αράζεις», εκεί που περνάς το χρόνο σου, εκεί που πλατειάζεις, εκεί που +τροφεύεις στο φαινομενικά φιλήσυχο τοπίο.

Σας αρέσει ο Μπραμς; Κάτια Γέρου,25/03/2011
Θέματα αλληλεπίδρασης και διάδρασης των Τεχνών
Ποιητής μόνος ψάχνει....στο Αμύνταιο, 04/2010
Θέματα αλληλεπίδρασης και διάδρασης των Τεχνών
O Διαγωνισμός ετικέτας για «συλλεκτικά» κρασιά στο Αμύνταιο


Διάλεξη του Κώστα Βαφειάδη στην Καλών Τεχνών της Φλώρινας

     winter festival

Aνοιχτά Καλλιτεχνικά Εργαστήρια – Open Studios Φλώρινας










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου