Τετάρτη 14 Ιουνίου 2017

Αδάμ Στέργιος: ΕΡΕΥΝΑ- ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΙ (1) ΧΩΡΟΣ-ΚΕΝΟ-ΣΧΗΜΑ-ΧΡΩΜΑ-ΥΛΗ

ΕΡΕΥΝΑ- ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΙ ΣΤΙΣ ΕΝΝΟΙΕΣ
 ΧΩΡΟΣ-ΚΕΝΟ-ΣΧΗΜΑ-ΧΡΩΜΑ-ΥΛΗ
(ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟ ΥΛΙΚΟ


ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ

ΣΧΗΜΑ  -  ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ  -  ΕΠΙΠΕΔΟ



ΚΙΝΗΣΗ - Ο ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΓΩΝΙΟΥ.

Το σχήμα στο σχέδιο  παραπέμπει στο πόδια του ανθρώπου την στιγμή του βηματισμού.
 Το άνοιγμα των ποδιών σχηματίζει
 τριγωνικά σχήματα .
Ο ρόλος της διαγωνίου είναι καθοριστικός.

Αυτή η διαγώνιος  εξασφαλίζει ισορροπία στο ανθρώπινο σώμα

κατά τον βηματισμό - κίνηση .  



ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΓΩΝΙΟΥ 
Σχήμα - στερεό  στο οποίο κυριαρχούν οι διαγώνιες

ΤΙΤΛΟΣ: Σχεδιαστικές μελέτες
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 11x15 εκ
ΥΛΙΚΟ: Μολύβι σε χαρτί






ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4x7x4 εκ
ΥΛΙΚΟ: Φελιζόλ

«Το Βήμα»    Πολ Κλέε

Διάλογος με  αφορμή  το έργο του
Πολ Κλέε
 « Το βήμα»
 «Κάθε ανώτερος οργανισμός αποτελεί
μια σύνθεση ιδιαιτεροτήτων.
Στον άνθρωπο που περπατά συνδυάζονται  διάφορες φάσεις μιας στατικής λειτουργίας.
Η  κίνηση του ανθρώπου που περπατά είναι
μια μετάθεση βαρών. Η ισορροπία είναι μια κίνηση απομάκρυνσης  από την κάθετη του νήματος  της στάθμης, στην οποία αντιπαρατίθεται πάντα μια αντίστοιχη ανακίνηση.  Ό άνθρωπος που περπατά βρίσκεται σε κάθετη στάση
και ταυτόχρονα μεταφέρει  τα βάρη των πλευρών «πρώτα εδώ» και «μετά εκεί». Έννοιες που στην  αφηρημένη τους υπόσταση μπορούν να απεικονιστούν αν, σε μία γενικά ακίνητη  κατάσταση, αντιπαραθέσουμε
ένα ενεργητικό στοιχείο ( την ιδιαιτερότητα
Πάουλ Κλέε (1989). Η Εικαστική Σκέψη Ι, μτφ. Α. Μοσχονά, Αθήνα: Μέλισσα.




ΥΛΗ – ΜΟΡΦΗ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΥΛΗΣ.
 Υπάρχουν τρεις βασικές καταστάσεις της ύλης η στερεά, η υγρή και η αέρια.
Στερεά θεωρούνται τα υλικά στα οποία τα μόρια κρατούνται
 σε σταθερές θέσεις μεταξύ τους στο χώρο.
 Υγρά θεωρούνται τα υλικά στα οποία τα μόρια είναι κοντά μεταξύ τους αλλά όχι σε σταθερές θέσεις.
 Αέρια είναι τα υλικά στα οποία τα μόρια βρίσκονται σε σχετικά μεγάλη απόσταση μεταξύ τους και η θέση τους δεν επηρεάζεται από τις δυνάμεις αλληλεπίδρασης των μορίων. 
Η κατάσταση της ύλης ενός σώματος περιγράφει το πόσο εύκολα μεταβάλλεται το σχήμα
 και το μέγεθός του.

Εικόνα:Κέντρο Ερευνών Glenn-NASA



 Ο ΡΟΛΟΣ ΚΑΙ Η ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΚΕΝΟΥ

Με όρους Φυσικής το κενό που περιβάλει το σχήμα  δεν είναι πραγματικά κενό.
Με τους όρους της σύγχρονης Φυσικής είναι
η συνέχεια του.
Έτσι το κενό για τις αισθήσεις μας  υφίσταται  -  γεμίζει ανάλογα με το υγρό ή το στερεό περιβάλλον που υπάρχει τριγύρω 
από κάποιο αντικείμενο αναπτύσσοντας διαρκή σχέση μεταβολής στον χώρο και τον χρόνο.
Το έργο είναι ανά πάσα στιγμή στην κατάσταση συμπλήρωσης - ολοκλήρωσης.




Το σχήμα αυτό περιβάλλεται από κενό.
Το κενό δυνητικά  δημιουργεί ένα άλλο σχήμα  - στερεό στις προεκτάσεις των ορίων του.




 ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΚΕΝΟΥ ΧΩΡΟΥ.

ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΩΝ ΑΝΤΙΘΕΤΩΝ ΣΧΗΜΑΤΩΝ – ΣΤΕΡΕΩΝ
Αν φανταστούμε το κενό του σχήματος , σε στερεή μορφή και στα όρια  ενός ορθογωνίου παραλληλεπιπέδου που καθορίζεται από το αρχικό στερεό
τότε
συμπληρώνεται - ολοκληρώνεται μέσα από το εντός των ορίων του κενό
και  δημιουργούν μαζί στην ένωσή τους  ένα ορθογώνιο παραλληλεπίπεδο.




ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4x7x4 εκ
ΥΛΙΚΟ: Φελιζόλ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου